klient

 

klienci

Ciężko jest zaplanować odpowiednią akcję promocyjną czy wybrać właściwy produkt reklamujący naszą firmę, nie wiedząc kim jest nasz klient.

Przed podjęciem decyzji – trafnych decyzji – w sprawach promocji naszej marki musimy poznać naszego klienta i nasz produkt.

Zanim coś sprzedamy musimy wiedzieć dokładnie co sprzedajemy. Poznanie tego zapewne uściśli nam grupę odbiorców.

Warto jest przyjrzeć się swoim, dotychczasowym klientom i ich zakupom. Jeżeli jednak dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z biznesem określ kilka podstawowych cech Twojego przyszłego klienta:

  • płeć
  • wiek
  • wykształcenie
  • miejsce zamieszkania
  • wykonywany zawód
  • stan cywilny
  • styl życia i hobby
  • dochody
  • poglądy

project_management

Istotnym warunkiem jest także odnalezienie niszy wśród ogólnie dostępnych usług czy produktów. Nawet jeśli Twoje produkty są ogólnodostępne pomyśl o wypromowaniu tych rzadziej spotykanych, takich, które wyłonią Cię spośród silnej konkurencji i przyciągną klienta do Ciebie a przy okazji pozna pozostałe twoje artykuły.

Znasz już swój produkt.

Znasz już swojego klienta.

Znasz też swoją konkurencję.

Możesz przejść do kolejnego ETAPU.